przełącznik zespolony od kierunków i drogowych-wymiana

Wyświetlono wersję archiwalną tematu "przełącznik zespolony od kierunków i drogowych-wymiana" z forum forum.opel24.com/


Strona 1 z 11

lukasz.en - Sob Paź 18, 2008 17:16

Witam!
Chciałbym wymienić przełącznik zespolony od kierunków i drogowych.

Mój pojazd jest wyposażony w poduszkę pow.
Pod spodem kierownicy znajdują się 2 śruby mocujące pokrywę poduszki.

1. Jakiego narzędzia trzeba użyć do odkecenia pokrywy (klucza typu imbus, torx, czy jakiegoś innego)? Wkrętak krzyżakowy się nie sprawdził.
2. Czy przy odłączaniu pzewodów od działania poduszki należy wcześniej odłączyć akumulator?

Gawlak - Sob Paź 18, 2008 17:29

do wymiany przelacznika nie trzeba zdejmowac kierownicy
zdejmij oslone kolumny za kierownica i popatrz dokladnie

irasiad - Sob Paź 18, 2008 17:31


2. Czy przy odłączaniu pzewodów od działania poduszki należy wcześniej odłączyć akumulator?

Chyba tak. I koniecznie odczekaj minutę po odłączeniu akumulatora.

Gawlak - Sob Paź 18, 2008 17:52

Chyba tak

nie chyba ale napewno
kazde grzebanie przy poduszkach ,zegarach, pasach pirotechnicznych
musi byc robione na odlaczonym aku

nie mowie o innych oczywistych rzeczach

Seti - Sob Paź 18, 2008 18:55

no chyba na pewno tak:) zwracając uwagę że poducha powietrzna to nic innego tylko ładunek wybuchowy ( i w dodatku dość drogi ) potrafi zrobić czasem krzywdę

gtszudi - Sob Paź 18, 2008 20:01

Gawlak , trzeba sciagac kiere niestety

Gawlak - Sob Paź 18, 2008 20:26

zeby wymienic przelacznik swiatel/migaczy ??
to Corsa ma w takim ukladzie kaszane
w omedze a/b vectrze a/b nie trzeba zdejmowac kierownicy do wymiany
tylko oslone kolumny i wypiac czujnik

to jest zespolony przelacznik
http://www.allegro.pl/ite...stra_corsa.html
jest taki sam jak w innych oplach(sposob mocowania)
i do tego nie trzeba zdejmowac kierownicy

gtszudi - Nie Paź 19, 2008 10:54

z tego co widze w ksiazce napraw to wyglada mi na to ze trzeba sciagac kiere

rafaln1 - Nie Paź 19, 2008 12:27

Do wymiany przełącznika trzeba zdjąć kierownicę.
Robiłem to http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21187

Gawlak - Nie Paź 19, 2008 15:20

obawiam sie ze niepotrzebnie ja sciagales

dalej twierdze ze nie trzeba zdejmowac
wymienialem to w kilku oplach od omegi A po vectre B
i ani razu nie zdejmowalem kiery

Poczta561 - Nie Paź 19, 2008 15:41

Potwierdzam nie trzeba ściągać kierownicy. TEMAT przerabiałem.

Wystarczy ściągnąć plastiki koło stacyjki i obudowę/ramkę przy liczniku.
I później nacisnąć bolec i samo wychodzi

Gawlak - Nie Paź 19, 2008 16:11

myslalem ze tylko ja taki zdolny jestem
na chlopski rozum
bezsensem jest demontarz kiery tylko po to zeby zmienic przelaczniki

DAROMV6 - Nie Paź 19, 2008 16:22

No, przychylam się bo w kilku innych modelach Opla nie ma takiej konieczności

malablue - Pią Paź 24, 2008 20:16

Przełącznik jest zwykłą wtyczką , klik w miejsce starego i jest git...( bez ściągania kiery na 100% )

andreas - Sro Lis 12, 2008 20:10

Nie trzeba zdejmować kierownicy . Sprawdzałem dzisiaj, bo zmieniałem przełącznik kierunków.
Dla bezpieczeństwa lepiej odepnij przewód "+" od akumulatora, bo poducha może wystrzelić.
Następnie wystarczy
1. Odkręcić obudowę kierownicy:
- 3 wkręty od dołu- wkrętak krzyżowy
- 2 śruby od przodu (po jednej na każdej ze stron kierownicy)- znajdują się 'za kieronicą' -także wkrętak krzyżowy (są pod szarymi osłonkami), aby je odkręcić (zobaczyć) musisz przekręcić kierownicę o 90 stopni w lewo od pozycji jazdy na wprost; zdejmujesz osłonkę i odkręcasz wkręt następnie przekręcasz kierownicę w prawo o 90 stopni od pozycji jazdy na wprost i wykręcasz drugi wkręt.
Dolna część obudowy powinna dać się zdjąć.
2. Odkręcić przednią osłonę licznika:
- 2 wkręty (jedna po lewej, a druga po prawej stronie licznika)- wkrętak krzyżowy
- 1 wkręt od dołu wewenrznej strony licznika
3. Wypiąć kostkę z przełącznika.
4. Wcisnąć dwa zatrzaski (na górze i na dole przełącznika) i wyciągnąć przełącznik.
Montaż w odwrotny sposób.
Powodzenia.


Strona 1 z 11